Spara tid
Få saker gjort snabbare och få mer tid över till annat. Sluta ödsla tid på jobb som kan automatiseras.
Få saker gjort snabbare och få mer tid över till annat. Sluta ödsla tid på jobb som kan automatiseras.
Med digitalisering kommer data. Data bygger dina insikter och hjälper dig fatta bättre beslut.
Utöver att spara tid och leverera insikter, kan digitalisering öka kvaliteten på arbetet och minska fel.
Behov
Vi hjälper till med det initiala analysarbetet och kartläggningen av behov och utmaningar. Oavsett om det gäller hela verksamheten, specifika affärsområden eller nya verktyg.
Effekt
Digitalisering handlar inte bara om att investera i nya verktyg, det är minst lika viktigt att säkerställa effekten av befintliga verktyg. Vi kan hjälpa till att lyfta kunskapen och användandet.
Strategi
Vet du var du vill, men inte hur? Osäker på hur tekniken kan hjälpa just er verksamhet framåt? Vi hjälper gärna till med nya insikter och är självklart oberoende i vårt underlag.
Vad är målsättningen med arbetet? Vilka är de upplevda utmaningarna inom organisationen? Vilka förväntningar finns och vem eller vilka är kravställarna?
Du och andra inblandade berättar, vi lyssnar.
Hur överensstämmer organisationens nuläge med målbild och förväntningar? Processer, verktyg, intressenter och användande ses över för att hitta både skav och möjligheter.
Analysen resulterar i en diagnos och plan framåt.
Efter att ha förankrat plan och aktiviteter med er, påbörjas förändringsarbetet. Vilket ser olika ut beroende på diagnos och målsättningar, men innefattar nästan alltid kunskap och processer.
Du kan välja att driva projektet själv eller med hjälp från oss.
Ja, men alla företag är inte i behov av att digitalisera i samma utsträckning. Vissa processer är mer tacksamma att automatiseras genom IT. Tjänstemannasektorn är ofta en sektor där många processer går att automatisera. Är du osäker på vad som är bäst för ditt företag? Be en IT-konsult med förståelse för affärsutveckling om hjälp.
Stora datamängder, tidsberoende och repetitiva uppgifter är tacksamma att digitalisera i en verksamhet. Med hjälp av olika verktyg kan processser köras på obekväma arbetstider, samtidigt som att tid och resurser frigörs till mer
varierande uppgifter. Det kan också vara så att verksamheten är i behov av att skala upp kapaciteten, utan att öka antalet medarbetare. Då behövs också stöd i form av IT-verktyg för att effektivisera arbetet.
Digitalisering av rätt processer bidrar till färre fel och högre kvalitet eftersom att IT-verktyg inte kan tråkas ut eller skapa slarvfel på samma sätt som en människa. Självklart kan det uppstå andra fel som att inställningarna satts upp felaktigt, eller behöver justeras till nya förutsättningar. Det är därför viktigt att någon fortfarande ansvarar för kvalitetskontroller. Något som det också finns tid till när andra uppgifter har effektiviserats.